Dokładnie 70 lat po debiucie Corvetta na targach Motorama w Nowym Jorku Chevrolet powraca, aby zaprezentować pierwszą w historii zelektryfikowaną Corvetta z napędem na wszystkie koła oraz mocnym silnikiem 6,2 litra LT2 Small Block V-8 – Corvette E-Ray 2024. „W 1953 roku entuzjastyczna reakcja na koncepcję Chevroleta Corvette zapoczątkowała siedemdziesiąt lat pasji, osiągnięć i amerykańskiej pomysłowości” – powiedział Mark Reuss, prezes General Motors. „E-Ray, jako pierwsza zelektryfikowana Corvette z napędem na wszystkie koła, idzie krok dalej i poszerza obietnicę tego, co może dostarczyć Corvette”.
Jako prezent urodzinowy, Corvette ogłasza E-Ray, czyli wersję zelektryfikowaną z napędem na wszystkie koła. Dzięki całkowitej mocy 655 KM, jest to także najsilniejsza Vette wszechczasów, pozostaje jednak silnik V8 o pojemności 6,2 litra i mocy 495 KM. Corvette E-Ray to także najszybsza na światłach – przyspiesza od 0 do 60 mil na godzinę w 2,5 sekundy, a ćwierć mili pokonuje w 10,5 sekundy.
Napęd na wszystkie koła w Corvette E-Ray jest wspierany przez silnik elektryczny, który napędza przednie koła. Ten silnik jest zasilany z akumulatora o pojemności 1,9 kWh, co sugeruje, że zasięg na napędzie elektrycznym będzie skromny, prawdopodobnie wynoszący jedynie 5-10 kilometrów. Corvette E-Ray jako pierwsza hybrydowa Corvette otrzyma także ulepszenia podwozia w postaci systemu MagnaRide 4.0 oraz trzy nowe kolory. Ponadto, hybryda staje się znacznie szersza, mierząc imponujące 2,03 metra szerokości.
Według Chevroleta masa coupe bez ładunku wynosi 1712 kilogramów, co może być zaskakujące, ponieważ w przypadku „standardowej” Vette podawana jest masa wynosząca 1730 kilogramów. Cena Corvette E-Ray to 104 295 dolarów za coupe i 111 295 dolarów za kabriolet, z planowanymi dostawami rozpoczynającymi się latem 2023 roku.