VW Golf 4 – GTI w stylu OEM+

Pojawienie się w 1974 roku pierwszej generacji Volkswagena Golfa zrewolucjonizowało branżę motoryzacyjną, jej postrzeganie i kreowanie potrzeb kierowców. Świeży projekt Volkswagena pozostawił w tyle całą konkurencję, która próbując podtrzymać sprzedaż i pozycje na rynku podążyła śladami koncernu z Wolfsburga. Przez lata Volkswagen drogą ewolucji unowocześniał Golfa, wzbogacając go o nowe rozwiązania techniczne i multimedialne. Konkurencja zaś każdy swój kolejny samochód zawsze budowała od nowa, niszcząc tym samym naturalną ciągłość wizualną kolejnych modeli. Obecnie Golfa mimo swojej konserwatywnej stylistyki bardziej wyróżnia się na drodze niż jego aktualni rywale. Konkurencja mimo futurystycznych kształtów upodobniła się do siebie znacząco. Projektanci kopiują się nawzajem na potęgę. Często wystarczy zmienić znaczek na grillu lub klapie bagażnika, aby z łatwością pomylić Koreańczyka z Niemcem, Francuza z Włochem itd. Sprawia to, że Volkswagen Golf wychodzi zwycięsko w sprzedażowej wojnie koncernów, utrzymując się w czołówce najlepiej sprzedającego się modelu w dziejach motoryzacji.

g01Bogata historia Golfa sprawiła, że na świecie jest wielu miłośników tego modelu. Auta z duszą i charakterem jak zwykle mawiają jego właściciele często przerabiane są na wiele sposobów. Nam tym razem wpadł w ręce wyjątkowy egzemplarz Golfa czwartej generacji w wersji GTI należący do Łukasza.

g02

Nie dajcie się zwieść tym trzem magicznym literkom. Pod maską MK4 odnajdziecie dobrze wszystkim znanego diesla o pojemności 1900 cm3 i mocy 130 KM. Jak się domyślacie jednostka napędowa nie pozostała seryjna. Mocniejsze turbo z wersji ARL, dołożony większy intercooler z FMIC wykrzesało dodatkowe 30 koni mechanicznych.[emaillocker]

g03

Z zewnątrz seryjne dokładki zderzaków Właściciel zmienił na te z wersji 25 Jahre. Zawieszenie gwintowane Koni Motosport obniżyło całe nadwozie, a w nadkolach pojawiły się 18 calowe felgi aluminiowe BBS RS 803.

g05g06

Wewnątrz Łukasz zmienił kilka detali. Pojawiła się kierownica z wersji R32 oraz nakładki na pedały z MK7 GTI. Podróżowanie autem umila zestaw nagłośnienia Audi Bose System.

g04

Wszystkie poczynione zmiany przez Łukasza wpisują się idealnie w obecny styl modyfikacji aut. Delikatnie i z klasą. OEMowy styl nie wychodzi z mody – to nas bardzo cieszy!

Tekst: Marcin Dębowski
Fot.  Adam Gidson Dziadek[/emaillocker]