Japoński sportowiec Toyota GR Supra 3.0 to nazwa, która wzbudza emocje wśród entuzjastów samochodów. A słusznie! Spójrzmy bliżej na tę wersję Toyota GR Supra 3.0, która przeszła konwersję dzięki firmom Wagner Tuning i Kotte Performance, osiągając potężne 750 koni mechanicznych. Zacznijmy od serca tego potwora – modyfikowanego sześciocylindrowego silnika BMW B58, który został wyposażony w tłok IRP i korbowody IRP. To jednak nie koniec modyfikacji. Poza tym, montowane są szpilki Pro Series oraz zmieniane sprężyny zaworowe, które stanowią fundament tego sześciocylindrowego potwora. Aby podkręcić osiągi, zastosowano zestaw Turbo Kotte Performance B58G35, który zawiera turbinę Garrett G35-1050, nowy kolektor wydechowy oraz rurę spustową. Dopełnieniem zestawu są różne izolacje termiczne, wlot z rurką silikonową, rura boost z wężem silikonowym oraz zintegrowane rury olejowe i chłodzące.
Impresjonujące, prawda? Ale to jeszcze nie koniec! Dodano kolektor dolotowy Wagner Evo 1 z wtryskiem w kolektor dolotowy oraz systemem wtrysku wody/metanolu od Snow Performance. Aby zagwarantować optymalną wydajność tej bestii, firma Kotte Performance dostarcza także specjalnie dostosowane oprogramowanie.
Teraz, kiedy już znamy tajemnice pod maską, przyjrzyjmy się przenoszeniu tej ogromnej mocy na drogę. Supra jest wyposażona w 8-biegową automatyczną skrzynię biegów, konkretnie 8HP76 pochodzącą od BMW G8x M3/M4. Jednak skrzynia biegów otrzymała aktualizację Kotte Performance Stage 1 i jest obsługiwana przez dodane indywidualne oprogramowanie przekładni xHP Flash Tool. To niezawodny duet, który zapewnia nie tylko płynną, ale i dynamiczną transmisję, godną takiej mocy.
A co z pojemnością? Nadal pozostaje ona na poziomie 2,993 cm3! Jeśli chodzi o osiągi, Supra nie ma sobie równych. Przygotuj się na to, że mówimy o niesamowitych 750 koni mechanicznych! A maksymalny moment obrotowy osiąga aż 880 Nm. Oczywiście, samochód o takiej mocy musi być odpowiednio wyposażony w ogumienie. W tym przypadku Supra jeździ na 19-calowych felgach OEM z oponami sportowymi Michelin Pilot Sport o rozmiarze 255/35R19 z przodu oraz Toyo Proxes R888 R typu semi-slick o rozmiarze 275/35R19 z tyłu. To połączenie zapewnia doskonałą przyczepność. Na koniec, jako wisienka na torcie, wnętrze auta ma wyjątkową atrakcję – wyświetlacz CANchecked, który pozwala szybko dostęp do wszystkich ważnych informacji. Łączy on technologię z nowoczesnym designem i sprawia, że kierowca jest zawsze na bieżąco z parametrami pojazdu.