1986 Pontiac Fiero GT

Pontiac Fiero GT z 1986 roku to był przystępny cenowo samochód sportowy o umieszczonym centralnie silniku, o wyrazistym wyglądzie i znakomitych osiągach. Dzięki silnikowi V6, charakterystycznej stylistyce nadwozia w kształcie klina oraz dynamicznemu prowadzeniu, Fiero GT przyciągało uwagę wielu miłośników motoryzacji. Chcę podzielić się historią mojej pasji do tych wyjątkowych pojazdów.

Jestem Kyle, samouk mechanik z zamiłowaniem do samochodów, szczególnie do Fiero. Moja przygoda z nimi rozpoczęła się już w młodym wieku, kiedy to w wieku 12 lat zakupiłem swoje pierwsze Fiero. Jednak to ’86GT w oszałamiającym czerwonym kolorze, który wpadł mi w oko, gdy miałem 15 lat, zainspirował mnie do dalszych eksploracji.

Miłość do samochodów mam w genach, dzięki mojemu ojcu, który od najmłodszych lat wprowadzał mnie w świat pokazów samochodowych i warsztatowych majsterkowań. Spędzałem godziny pod samochodami, otoczony narzędziami, a razem z tatą uczestniczyłem w licznych wystawach motoryzacyjnych. To on zaszczepił we mnie fascynację projektowaniem i modyfikowaniem samochodów od najmłodszych lat, z myślą o moim własnym samochodzie na 16 urodziny.

Pewnego dnia, natknąłem się na ogłoszenie dotyczące Fiero na stronie Craigslist. Nie było żadnych zdjęć, tylko informacja o roku produkcji. Mimo braku wizualnych informacji, czułem, że to jest ten samochód, którego szukam. Skontaktowałem się ze sprzedawcą i umówiłem się na spotkanie. Okazało się, że samochód stał od 1994 roku w zapomnianym magazynie, obity śladami czasu. Jednakże, byłem zachwycony. Po negocjacjach udało mi się go kupić za 600 dolarów – decyzji, której nigdy nie żałowałem. Fiero są stosunkowo tanie i można je modyfikować jak klocki Lego. Podziwiam ich prostą i charakterystyczną stylistykę lat 80-tych, dlatego właśnie wybrałem ten wyjątkowy samochód. To prawdziwa rzadkość na drodze, często wywołująca ciekawe rozmowy i zdumienie ludzi.

Jestem ogromnie dumny z przemiany, jaką przeszedł mój Fiero. Samodzielne zbudowanie go dokładnie w taki sposób, jak go sobie wyobrażałem, dostarczyło mi ogromnej satysfakcji. Za każdym razem, gdy wsiadam za kierownicę, dostaję kciuki w górę od przechodniów i słyszę pytania ciekawskich osób. To naprawdę wzmacnia moje poczucie dumy.

Jeśli chodzi o właściwości jezdne, trzeba pamiętać, że to samochód, który ma prawie 40 lat i został zmodyfikowany przez dwudziestolatka z niestandardowym zawieszeniem pneumatycznym. Prowadzi się trochę jak duży gokart, nie ma wsparcia takiego jak wspomaganie kierownicy, ABS czy poduszki powietrzne – tak jak w oryginale. Choć może nie jest to samochód stworzony do bijatyki na torze, zapewnia mnóstwo frajdy i radzi sobie naprawdę dobrze.

To, co wyróżnia mój Fiero, to jego rzadkość na ogólnym rynku motoryzacyjnym. Spotykam się rzadko z innymi Fiero na lokalnych pokazach czy zlotach, a jeśli już, to są to zazwyczaj standardowe modele należące do starszych miłośników. Co więcej, większość modyfikacji przeprowadziłem samodzielnie, od niestandardowego zawieszenia pneumatycznego, przez ulepszenia aerodynamiki po modyfikacje silnika. Musiałem być kreatywny, bo na rynku jest ograniczone wsparcie w zakresie dostępności części zamiennych do tego konkretnego modelu samochodu.

Lista Modyfikacji
Jeśli chodzi o zestawienie zmian, mój samochód może pochwalić się fabrycznym silnikiem V6 o pojemności 2,8 litra, specjalnie obszytą kierownicą od Irrationables Garage, niestandardowymi panelami drzwi, unikalnymi ulepszeniami wykończenia, rzadkimi, niestandardowymi bocznymi nakładkami, nietypową przednią spojlerem, niestandardowym tylnym dyfuzorem, wyposażeniem w przednie kierunkowskazy LED od BraveTech, pełnym oświetleniem zewnętrznym w technologii LED, a także zestawem reflektorów Kansei KNP 17×9 +35 oraz niestandardowym zawieszeniem pneumatycznym, które zaprojektowałem i samodzielnie zamontowałem. Jedyne, czym się nie zająłem, to malowanie – reszta to efekt mojej pracy i pasji.

Plany na Przyszłość
Patrząc w przyszłość, mam ambitny plan polegający na wymianie silnika. Moją intencją jest zamontowanie turbodoładowanego silnika V6 o pojemności 3800, który będzie współpracował z 5-biegową skrzynią biegów.

Porady i Wskazówki
Mój przekaz dla innych pasjonatów jest prosty: buduj swój samochód dla siebie. Nie sugeruj się opinią innych, ponieważ zawsze znajdą się osoby, które wyrażą sprzeciw. Twój samochód to Twoje wyraźne wyrażenie siebie, a jeśli daje Ci to satysfakcję, to właśnie to się liczy najbardziej.

Scena Motoryzacyjna
To, co mnie fascynuje w świecie samochodów, to różnorodność projektów tworzonych przez entuzjastów. Wolność twórcza przy modyfikowaniu samochodów naprawdę jest fascynująca.

Podziękowania
Na zakończenie chciałbym podziękować moim przyjaciołom: Cameronowi, Ryanowi, Brendanowi, Kristinie, Camdenowi, Albertowi, Larkinowi i Davidowi. Dzięki scenie motoryzacyjnej miałem okazję poznać niesamowite osoby z różnych zakątków kraju, a niektórzy z nich stali się moimi najbliższymi przyjaciółmi. Cenimy te przyjaźnie, które narodziły się dzięki naszej wspólnej pasji do samochodów i sposób, w jaki ta pasja łączy różne grupy ludzi.

Samochód Marzeń
W świecie pełnym Lamborghini i Countachów, moje Fiero może wydawać się skromniejsze, ale jest symbolem mojej determinacji i niezwykłej podróży w motoryzacji.