Ford Focus zadebiutował w 1998 roku jako następca popularnego modelu Escort i od razu zdobył uznanie dzięki nowoczesnemu designowi, innowacyjnym technologiom i doskonałemu prowadzeniu. Był to początek nowej ery dla Forda w segmencie kompaktów.
Stylistyka i design
Pierwszy Ford Focus wyróżniał się odważnym, dynamicznym wyglądem, który Ford określił mianem „New Edge Design”. Charakterystyczne ostre linie, trójkątne reflektory i wyraziste nadkola nadawały mu nowoczesny wygląd, który wyróżniał się na tle konkurencji.
Wnętrze i komfort
Wnętrze Focusa było przestronne i ergonomiczne. Deska rozdzielcza miała futurystyczny design, a materiały użyte do wykończenia wnętrza były solidne, co podnosiło jakość odczuwaną przez kierowców.
Innowacyjne zawieszenie
Focus pierwszej generacji zasłynął z doskonałego prowadzenia dzięki niezależnemu zawieszeniu wielowahaczowemu typu „Control Blade”. Ten system był rzadko spotykany w segmencie kompaktów i zapewniał wyjątkową stabilność oraz komfort jazdy.
Silniki i wersje
Pierwszy Focus oferowany był z szeroką gamą silników: od oszczędnych jednostek benzynowych 1.4 i 1.6, po mocniejszy silnik 2.0 oraz diesle 1.8 TDDi. Dostępne były różne wersje nadwozia: hatchback 3- i 5-drzwiowy, sedan oraz praktyczne kombi.
Sukcesy i nagrody
Focus I generacji zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku 1999 i szybko stał się jednym z najlepiej sprzedających się modeli Forda na świecie. Jego popularność wynikała z połączenia atrakcyjnego designu, świetnych właściwości jezdnych i przystępnej ceny.
Debiut Forda Focusa w 1998 roku był przełomem, który zdefiniował nowoczesny kompakt na kolejne lata. Połączenie innowacyjnego designu, technologii i doskonałego prowadzenia sprawiło, że model ten na trwałe zapisał się w historii motoryzacji.