Maciek jest właścicielem wyjątkowego Opla Corsy B z 1999 roku. Jego historia z Corsą rozpoczęła się 13 lat temu, gdy po zdaniu prawa jazdy przejął Corsę B od mamy. Projekt nie był planowany – miał po prostu przerzucić części z rozebranej, znanej z forów internetowych czarnej Corsy GSi na Speedlinach Maracana. Jednak jego pasja do tuningu i sentyment do modelu popchnęły go do stworzenia unikalnego projektu w stylu german z lat 90-tych.
Mechanika i serce projektu
Fabryczny silnik 1.0 ustąpił miejsca jednostce C16SE 1.6 8V z Astry F, dającej 100 KM. Silnik przeszedł pełny remont, a komora silnika została wykonana w stylu cleanlook: wyspawane nadkola, ukryte wiązki, przeniesiony zbiorniczek wyrównawczy i akumulator w bagażniku. W przyszłości planowany jest kolektor 4-2-1.
Zawieszenie i hamulce
Zawieszenie to ekstremalnie twardy gwint TaTechnix – minimalny prześwit, skrócone odboje i wyrzucone helpery. Cały układ zawieszenia został wypiaskowany i pomalowany proszkowo. Hamulce z wersji GSi: z przodu tarcze 256 mm i zaciski w kolorze nadwozia, zregenerowane hamulce z tyłu oraz nowa instalacja.
Wygląd i detale w stylu lat 90-tych
Corsa otrzymała pełny pakiet GSi i lakier Dragon Skin (Skoda Superb). Wloty w masce pochodzą z Astry GSi.
Lampy Arteb Black z brewkami Kamei, białe tylne MHW i lusterka DTM od Jacky Auto Sport to smaczki w stylu epoki. Dach typu Faltdach z Renault Twingo oraz podszybie z Tigry w czarnym połysku dopełniają wygląd.
Koła i wnętrze – ukłon w stronę niemieckiego tuningu
Auto stoi na polerowanych felgach ATS Hammer 15” z oponami Nankang 165/50 R15. Wnętrze to czarny środek z wersji Sport, fotele FK obszyte materiałem z epoki, kierownica Raid w żółtej skórze, pasy Schroth i dekory Irmschera. Całość dopełniają dywaniki FGarage w wyścigową kratę. Wiele z wymienionych części zostało kupione jako nowe.
Plany i dalsze modyfikacje
Maciek mówi: „A jest coś takiego jak skończony projekt?” Wizualnie wiele się już nie zmieni – ceni prostotę i spójność, jednak ma konkretne plany na przyszłość. Marzy o felgach Schmidt TH Line w 14 calach, choć to raczej plan na 2026 rok. Więcej zmian dotyczy wnętrza: czeka już kilka smaczków z epoki, a wiosną pojawi się skręcany rollbar w polerce. Tylna kanapa ustąpi miejsca zabudowie, zachowując klimat lat 90-tych Mechanicznie planuje kolektor 4-2-1, a w przyszłości może pojawić się układ ITB.
Jego projekt Corsy B to przykład, że nawet „biedne” bazy potrafią dostarczyć frajdy i satysfakcji.
Zdjęcia: Asfis Shots