Emisja CO₂ jest jednym z kluczowych czynników wpływających na wybór samochodu, szczególnie w kontekście coraz bardziej restrykcyjnych norm emisji spalin i potencjalnych ulg podatkowych. Ford Focus oferuje szeroką gamę jednostek napędowych, które różnią się poziomem emisji CO₂.
Silniki benzynowe
Najpopularniejsze jednostki benzynowe w Fordzie Focusie to silniki z rodziny EcoBoost, które charakteryzują się dobrą dynamiką i umiarkowaną emisją spalin:
- 1.0 EcoBoost 100 KM (manualna skrzynia biegów) – emisja CO₂ wynosi około 117-125 g/km.
- 1.0 EcoBoost Hybrid 125 KM (mHEV) – niższa emisja dzięki systemowi mild hybrid, około 108-115 g/km.
- 1.5 EcoBoost 150 KM – emisja na poziomie 129-138 g/km.
- 2.3 EcoBoost 280 KM (Focus ST) – emisja wzrasta do około 179-190 g/km, co wynika z większej mocy i sportowego charakteru jednostki.
Silniki wysokoprężne (diesel)
Diesle są bardziej efektywne w trasie, co przekłada się na niższe emisje CO₂ w porównaniu do benzynowych odpowiedników:
- 1.5 EcoBlue 95 KM – emisja na poziomie około 99-105 g/km.
- 1.5 EcoBlue 120 KM – nieco wyższa emisja, około 104-110 g/km.
- 2.0 EcoBlue 150 KM – emisja w granicach 118-126 g/km.
Wersje hybrydowe
Hybrydowe odmiany Focusa są najekologiczniejszym wyborem w gamie modelu:
- 1.0 EcoBoost Hybrid 125 KM (mHEV) – emisja CO₂ na poziomie 108-115 g/km.
- 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM (mHEV) – emisja około 105-113 g/km, co czyni go jednym z najbardziej ekonomicznych wyborów.
Ford Focus oferuje szeroki wachlarz silników o różnych poziomach emisji CO₂. Najniższe wartości osiągają jednostki wysokoprężne oraz wersje mild hybrid, natomiast najmocniejsze jednostki benzynowe, jak 2.3 EcoBoost w Focusie ST, generują wyższe emisje. Wybór odpowiedniego wariantu zależy od stylu jazdy i priorytetów kierowcy, czy to ekonomia, osiągi czy ekologia.