Klimatyzacja w autach z napędem hybrydowym i elektrycznym działa inaczej niż w samochodach spalinowych, ponieważ nie może opierać się na napędzie bezpośrednio z wału silnika. W tradycyjnych konstrukcjach sprężarka klimatyzacji jest napędzana paskiem z silnika spalinowego. W autach elektrycznych i hybrydowych, gdzie ten silnik często jest wyłączony – szczególnie podczas postoju lub jazdy z napędu elektrycznego – sprężarka działa dzięki niezależnemu zasilaniu elektrycznemu. Taka sprężarka elektryczna sterowana jest precyzyjnie przez komputer klimatyzacji, dzięki czemu może utrzymywać stałą temperaturę niezależnie od tego, czy silnik pracuje, czy nie. To rozwiązanie znacznie zwiększa komfort, ale też wymaga odpowiedniego serwisowania – szczególnie, jeśli auto korzysta z chłodzenia baterii przez ten sam obieg. Regularne sprawdzanie czynnika chłodniczego, sprawność sprężarki oraz filtrów kabinowych to podstawa w pojazdach elektrycznych i hybrydowych, gdzie klimatyzacja ma też kluczowy wpływ na efektywność energetyczną całego układu.