Mercedes EQC – niewłaściwe zabezpieczenie przewodów w układzie kierowniczym

W elektrycznym SUV-ie Mercedes EQC (typ 293) występuje ryzyko przedostania się wilgoci do modułu elektrycznego wspomagania układu kierowniczego. Przyczyną jest niewłaściwe poprowadzenie wiązki przewodów podczas procesu montażowego, co sprzyja kontaktowi z wodą i korozji złączy. Wilgoć może prowadzić do zwarć i utraty wspomagania kierownicy w czasie jazdy, a to znacząco utrudnia manewrowanie pojazdem i zwiększa ryzyko wypadku. Mercedes wdrożył działania polegające na inspekcji poprowadzenia wiązek, ich uszczelnieniu oraz – w razie potrzeby – wymianie modułu sterującego i fragmentów instalacji.

Redakcja portalu Selected.pl
Jesteśmy zespołem pasjonatów motoryzacji, dziennikarzy i specjalistów technicznych, którzy każdego dnia tworzą rzetelne, praktyczne i unikalne treści dla kierowców. Naszym celem jest dostarczanie sprawdzonych porad, analiz usterek i inspiracji tuningowych - od eksploatacji codziennych aut po historie wyjątkowych projektów. Wierzymy, że wiedza techniczna może być przekazywana przystępnie i ciekawie, a motoryzacja to coś więcej niż tylko środki transportu - to styl życia. Sprawdź kanały social media: