LPG jako paliwo nie wpływa bezpośrednio na pracę czujnika temperatury cieczy chłodzącej, ponieważ ten czujnik jest elementem układu chłodzenia silnika i mierzy temperaturę płynu chłodzącego niezależnie od rodzaju paliwa. Jego zadaniem jest dostarczanie sterownikowi silnika i innym modułom informacji o aktualnej temperaturze, co pozwala na optymalne sterowanie pracą silnika, w tym czasem wtrysku paliwa, zapłonem oraz pracą instalacji LPG.
Jednak pośrednio sposób pracy silnika na LPG może wpływać na parametry układu chłodzenia, a co za tym idzie – na sygnały z czujnika temperatury cieczy chłodzącej. LPG spala się zwykle w wyższej temperaturze niż benzyna, co może powodować, że silnik pracuje w nieco innych warunkach termicznych. Jeśli instalacja gazowa jest dobrze skalibrowana i odpowiednio dobrana, zmiany te są minimalne i nie wpływają negatywnie na działanie czujnika ani na sterowanie silnikiem.
W przypadku źle działającej lub niedopasowanej instalacji LPG może dochodzić do nadmiernego przegrzewania silnika lub wahań temperatury płynu chłodzącego. W takich sytuacjach czujnik może przekazywać do sterownika niestabilne lub nietypowe sygnały, co może skutkować błędami, zapaleniem się kontrolki ostrzegawczej lub nieprawidłową pracą systemów zarządzania silnikiem i instalacją LPG.
W praktyce oznacza to, że czujnik temperatury cieczy chłodzącej działa tak samo niezależnie od tego, czy silnik jest zasilany benzyną, czy LPG, ale efekty działania instalacji gazowej mogą wpływać na ogólną termikę układu, co pośrednio może mieć wpływ na odczyty i reakcje sterownika.
Podsumowując, LPG nie zmienia konstrukcji ani działania czujnika temperatury płynu chłodzącego, ale jego wpływ na pracę silnika może powodować zmiany w parametrach termicznych, które czujnik rejestruje i które muszą być uwzględnione podczas kalibracji instalacji gazowej, aby utrzymać stabilną i bezpieczną pracę silnika.