Dlaczego po wymianie uszczelek auto dymi?

Dymienie auta po wymianie uszczelek może mieć kilka przyczyn. Najczęściej po wymianie uszczelki pod głowicą, pokrywą zaworów lub kolektora do układu wydechowego lub komory spalania dostaje się niewielka ilość oleju lub płynu chłodniczego, który przez pewien czas wypala się i powoduje dymienie. Jeśli dymienie utrzymuje się dłużej, może to świadczyć o nieprawidłowym montażu uszczelki, nieszczelności lub uszkodzeniu innych elementów silnika, takich jak pierścienie tłokowe czy uszczelniacze zaworowe. Biały dym zwykle oznacza obecność płynu chłodniczego w komorze spalania, niebieski – spalanie oleju, a czarny – zbyt bogatą mieszankę paliwową. Po każdej wymianie uszczelek warto dokładnie sprawdzić szczelność wszystkich połączeń, poziom płynów i obserwować, czy dymienie ustępuje po kilku dniach eksploatacji. Jeśli nie, konieczna jest ponowna diagnostyka i ewentualna poprawka naprawy.