Czy zapieczony zacisk może powodować wibracje?

Zapieczony zacisk hamulcowy to częsta przyczyna wibracji podczas hamowania. Gdy tłoczek zacisku lub prowadnice są zablokowane przez korozję, brud lub brak smarowania, klocki nie cofają się prawidłowo po zwolnieniu hamulca. Skutkiem jest nierównomierne dociskanie klocków do tarczy, przegrzewanie i odkształcanie tarczy oraz powstawanie wibracji na kierownicy i pedale hamulca. Długotrwała jazda z zapieczonym zaciskiem prowadzi do szybkiego zużycia klocków, tarcz i zwiększonego zużycia paliwa. Objawami są także ściąganie auta na jedną stronę, przegrzewanie koła i charakterystyczny zapach spalenizny. Regularna konserwacja i smarowanie prowadnic oraz szybka naprawa zapieczonych zacisków pozwalają uniknąć wibracji i poważniejszych awarii układu hamulcowego.

Redakcja portalu Selected.pl
Jesteśmy zespołem pasjonatów motoryzacji, dziennikarzy i specjalistów technicznych, którzy każdego dnia tworzą rzetelne, praktyczne i unikalne treści dla kierowców. Naszym celem jest dostarczanie sprawdzonych porad, analiz usterek i inspiracji tuningowych - od eksploatacji codziennych aut po historie wyjątkowych projektów. Wierzymy, że wiedza techniczna może być przekazywana przystępnie i ciekawie, a motoryzacja to coś więcej niż tylko środki transportu - to styl życia. Sprawdź kanały social media: