Czy luz w przekładni kierowniczej może objawiać się stukiem?

Luz w przekładni kierowniczej to częsta przyczyna stuków i niepokojących dźwięków podczas jazdy, zwłaszcza na nierównościach lub przy skręcaniu kierownicą. Zużyte zębatki, łożyska lub tuleje w przekładni powodują powstawanie luzów, które objawiają się stukaniem, drganiami na kierownicy i pogorszeniem precyzji prowadzenia auta. Długotrwała jazda z luzem w przekładni prowadzi do szybszego zużycia innych elementów układu kierowniczego, zwiększa ryzyko utraty kontroli nad pojazdem i pogarsza bezpieczeństwo. Objawy nasilają się przy gwałtownych ruchach kierownicą, zmianie kierunku jazdy lub na wybojach. W przypadku wykrycia luzu w przekładni należy jak najszybciej udać się do mechanika i wymienić zużyte elementy, by przywrócić pełną sprawność układu kierowniczego.

Redakcja portalu Selected.pl
Jesteśmy zespołem pasjonatów motoryzacji, dziennikarzy i specjalistów technicznych, którzy każdego dnia tworzą rzetelne, praktyczne i unikalne treści dla kierowców. Naszym celem jest dostarczanie sprawdzonych porad, analiz usterek i inspiracji tuningowych - od eksploatacji codziennych aut po historie wyjątkowych projektów. Wierzymy, że wiedza techniczna może być przekazywana przystępnie i ciekawie, a motoryzacja to coś więcej niż tylko środki transportu - to styl życia. Sprawdź kanały social media: