Dlaczego auto terkocze przy skręcie na śliskim?

Terkotanie podczas skrętu na śliskiej nawierzchni to objaw pracy mechanizmu różnicowego lub sprzęgła wielopłytkowego w napędzie 4×4. W takich warunkach systemy kontroli trakcji i napędu mogą dołączać lub odłączać moment obrotowy na poszczególne koła, co powoduje charakterystyczne dźwięki – terkoczenie, stuki lub szarpanie. Często winne są także zużyte przeguby napędowe, które pod obciążeniem i przy dużym kącie skrętu wydają dźwięki. W autach z blokadą mechanizmu różnicowego terkoczenie może być efektem pracy blokady na śliskiej nawierzchni. Jeśli dźwięki pojawiają się tylko na śliskim, są zwykle naturalnym efektem działania systemów, ale jeśli utrzymują się na suchej nawierzchni, warto sprawdzić stan przegubów i elementów napędu.

Redakcja portalu Selected.pl
Jesteśmy zespołem pasjonatów motoryzacji, dziennikarzy i specjalistów technicznych, którzy każdego dnia tworzą rzetelne, praktyczne i unikalne treści dla kierowców. Naszym celem jest dostarczanie sprawdzonych porad, analiz usterek i inspiracji tuningowych - od eksploatacji codziennych aut po historie wyjątkowych projektów. Wierzymy, że wiedza techniczna może być przekazywana przystępnie i ciekawie, a motoryzacja to coś więcej niż tylko środki transportu - to styl życia. Sprawdź kanały social media: