Jakie są objawy zużycia oryginalnych przewodów zapłonowych?

Oryginalne przewody zapłonowe, choć zaprojektowane z myślą o długiej i bezawaryjnej pracy, z czasem ulegają naturalnemu zużyciu. Typowe objawy to przede wszystkim nierówna praca silnika, przerywanie podczas jazdy oraz trudności z uruchomieniem pojazdu, zwłaszcza w wilgotne dni. Uszkodzone przewody mogą powodować wzrost zużycia paliwa, ponieważ część mieszanki nie zostaje spalona w cylindrze, tylko w układzie wydechowym. Na końcówkach przewodów mogą pojawić się ślady przebicia, a na rurze wydechowej widoczna jest często duża ilość sadzy. Wzrost oporu elektrycznego przewodów prowadzi do osłabienia iskry, co skutkuje słabszym zapłonem i spadkiem mocy silnika. Objawy nasilają się w niskich temperaturach i przy wysokiej wilgotności powietrza. Często pojawiają się także zakłócenia w pracy radia samochodowego, będące efektem emisji zakłóceń elektromagnetycznych przez uszkodzone przewody. Regularna kontrola przewodów, zwracanie uwagi na ich elastyczność, stan izolacji i końcówek pozwala wykryć zużycie na wczesnym etapie. Wymiana przewodów na nowe, oryginalne lub wysokiej jakości zamienniki, przywraca prawidłową pracę silnika i eliminuje większość opisanych problemów.