Przebicie cewki zapłonowej na obudowie to zjawisko, w którym wysokie napięcie generowane przez cewkę nie trafia do świecy zapłonowej, lecz „ucieka” przez uszkodzoną izolację do masy, najczęściej na metalową część obudowy cewki lub silnika. Przebicie objawia się najczęściej jako widoczne wyładowanie elektryczne – w ciemności można zaobserwować charakterystyczne niebieskie iskry przeskakujące z cewki na obudowę lub inne metalowe elementy w jej pobliżu. W dzień przebicie może być trudniejsze do zauważenia, ale często towarzyszy mu wyraźny dźwięk trzaskania lub „strzelania” iskier. Przebicie cewki prowadzi do utraty iskry w jednym lub kilku cylindrach, co skutkuje nierówną pracą silnika, szarpaniem, spadkiem mocy oraz trudnościami z rozruchem. Długotrwałe występowanie przebicia może powodować uszkodzenie samej cewki, świec zapłonowych, a nawet innych elementów układu elektrycznego. Przyczyną przebicia jest najczęściej uszkodzenie izolacji cewki spowodowane przegrzaniem, wilgocią, wiekiem lub wadą fabryczną. W przypadku podejrzenia przebicia należy jak najszybciej wymienić cewkę na nową, aby uniknąć poważniejszych awarii i kosztownych napraw.