Tak, uszkodzenie cewki zapłonowej bardzo często objawia się dopiero po rozgrzaniu silnika. Cewka, która ma mikropęknięcia w izolacji lub uszkodzone uzwojenia, może działać poprawnie na zimno, ale pod wpływem wzrostu temperatury jej właściwości się pogarszają. Wysoka temperatura powoduje rozszerzanie się materiałów, co może prowadzić do przerwania ciągłości uzwojeń, powstawania zwarć lub utraty właściwości izolacyjnych. Objawia się to nagłym wypadaniem zapłonu, szarpaniem silnika, spadkiem mocy, trudnościami z rozruchem po rozgrzaniu oraz zapaleniem się kontrolki „check engine”. Po ostygnięciu cewka może na krótko odzyskać sprawność, przez co problem wydaje się mieć charakter losowy. W skrajnych przypadkach silnik gaśnie podczas jazdy lub nie daje się uruchomić na ciepło, a po kilku minutach chłodzenia odpala bez problemu. Tego typu usterki są szczególnie trudne do zdiagnozowania, ponieważ standardowe testy na zimnym silniku często nie wykazują żadnych nieprawidłowości. Najlepszym sposobem potwierdzenia awarii jest zamiana podejrzanej cewki z inną i obserwacja, czy problem „przenosi się” na inny cylinder. Regularna kontrola stanu cewek, przewodów i świec oraz wymiana elementów przy pierwszych objawach zużycia to klucz do niezawodnej pracy silnika w każdych warunkach.