Wymiana szybki (klosza) reflektora, choć wydaje się prostą czynnością, ma bezpośredni wpływ na rozkład i zasięg wiązki światła. Każda ingerencja w konstrukcję reflektora – demontaż, montaż nowego klosza, regeneracja czy polerowanie – może minimalnie zmienić położenie elementów optycznych, takich jak soczewka, odbłyśnik czy żarówka. Nawet niewielkie przesunięcia skutkują zmianą kąta padania światła na drogę, co może prowadzić do oślepiania innych kierowców lub niedostatecznego oświetlenia pobocza. Po wymianie szybki reflektora zawsze należy przeprowadzić regulację wiązki światła – zarówno w pojazdach z ręczną, jak i automatyczną regulacją. W nowoczesnych autach z reflektorami ksenonowymi, LED lub adaptacyjnymi, wymiana klosza może wymagać również kalibracji elektronicznej, zapisania nowych ustawień w sterowniku lub wykonania procedury adaptacyjnej za pomocą testera diagnostycznego. Brak prawidłowej regulacji po wymianie szybki może skutkować niezaliczeniem przeglądu technicznego, mandatem lub – co najważniejsze – znacznym spadkiem bezpieczeństwa nocą. W praktyce po każdej ingerencji w reflektor należy ustawić pojazd na płaskiej powierzchni, sprawdzić rozkład światła na ścianie lub przyrządzie diagnostycznym i dokonać niezbędnych korekt. Tylko wtedy można mieć pewność, że światła będą świecić zgodnie z przepisami i zapewnią optymalną widoczność.