Czy montaż nieoryginalnych lamp może wpłynąć na wynik przeglądu technicznego?

Montaż nieoryginalnych lamp w samochodzie może mieć bezpośredni wpływ na wynik przeglądu technicznego. Lampy zamienniki często różnią się parametrami technicznymi od oryginałów – mogą mieć inną moc, barwę światła, kształt wiązki czy brak wymaganej homologacji. Diagnosta podczas badania technicznego sprawdza m.in. zgodność lamp z przepisami, ostrość granicy światła i cienia, barwę oraz natężenie światła. Lampy bez homologacji, z pękniętym kloszem, zanieczyszczone, parujące lub emitujące światło o nieprawidłowej barwie mogą być podstawą do niezaliczenia badania. Dodatkowo, nieoryginalne lampy mogą nie współpracować prawidłowo z elektroniką pojazdu, powodować błędy w systemie diagnostycznym, zakłócenia w pracy świateł automatycznych czy adaptacyjnych. W przypadku aut sprowadzonych z USA lub po przeróbkach reflektorów, brak homologacji europejskiej i niezgodność z lokalnymi przepisami skutkuje negatywnym wynikiem przeglądu. Aby uniknąć problemów, należy stosować lampy zgodne z wymaganiami producenta, posiadające odpowiednie certyfikaty i homologację, a po montażu sprawdzić ustawienie i działanie świateł na stacji diagnostycznej.