Przebicie cewki zapłonowej do masy to poważna usterka, która prowadzi do natychmiastowych problemów z generowaniem iskry i pracą silnika. Objawy są bardzo wyraźne: silnik zaczyna pracować nierówno, pojawia się szarpanie, wypadanie zapłonu, spadek mocy i trudności z rozruchem. W wielu przypadkach dochodzi do całkowitego braku iskry na jednym lub kilku cylindrach, co skutkuje gaśnięciem silnika lub brakiem możliwości jego uruchomienia. Przebicie do masy powoduje, że wysokie napięcie zamiast trafiać do świecy, „ucieka” przez obudowę cewki do bloku silnika lub karoserii, co można czasem zaobserwować jako iskrzenie na powierzchni cewki, szczególnie w ciemności. Przebicie prowadzi do przegrzewania się cewki, uszkodzenia przewodów zapłonowych, a w skrajnych przypadkach – do uszkodzenia sterownika silnika lub innych elementów elektrycznych. Objawem może być także zapalenie się kontrolki „check engine” oraz błędy dotyczące wypadania zapłonu. W przypadku podejrzenia przebicia cewki należy natychmiast przerwać jazdę i wymienić uszkodzony element, by uniknąć poważniejszych awarii i kosztownych napraw.