Obniżenie samochodu, choć poprawia wygląd i prowadzenie, może negatywnie wpłynąć na kąt pracy przegubów homokinetycznych. Zbyt duży kąt pracy powoduje, że przeguby pracują w warunkach przekraczających ich fabryczne założenia, co prowadzi do szybszego zużycia. Pierwszymi oznakami złego kąta pracy są wyraźne wibracje podczas przyspieszania, szczególnie z niskich obrotów, oraz metaliczne stuki i trzaski przy skręcaniu. Dodatkowo, mogą pojawić się trudności z płynnym ruszaniem, szarpanie oraz nierównomierna praca układu napędowego. Z czasem dochodzi do przyspieszonego zużycia gumowych osłon, wycieków smaru i powstawania luzów w przegubach. W skrajnych przypadkach przegub może się zablokować lub ulec całkowitemu zniszczeniu, co prowadzi do utraty napędu. Aby uniknąć tych problemów, po obniżeniu auta warto sprawdzić kąt pracy przegubów i półosi, a w razie potrzeby zastosować dystanse, zmodyfikowane półosie lub inne rozwiązania techniczne dostosowane do nowej geometrii zawieszenia.