Jazda bez jednej półosi w samochodzie z napędem 4×4 jest w większości przypadków niemożliwa lub bardzo niebezpieczna. W pojazdach z napędem stałym na cztery koła, takich jak systemy Torsen czy klasyczne terenówki z blokadą centralnego mechanizmu różnicowego, brak jednej półosi powoduje, że mechanizm różnicowy nie może przenieść momentu obrotowego na koła – auto nie ruszy z miejsca, ponieważ napęd „ucieka” przez brakujący element. W nowszych autach z elektronicznym sterowaniem napędu, brak półosi może skutkować wejściem systemu w tryb awaryjny lub całkowitą utratą napędu. W niektórych starszych konstrukcjach z dołączanym napędem na jedną oś, chwilowa jazda bez półosi bywa możliwa, ale wiąże się z ryzykiem uszkodzenia mechanizmów różnicowych i przekładni. Dodatkowo, jazda bez półosi grozi wyciekiem oleju ze skrzyni biegów i poważnymi uszkodzeniami układu napędowego. W praktyce, po uszkodzeniu lub demontażu półosi, pojazd powinien być transportowany na lawecie, a nie użytkowany na drodze.