Nieszczelność przegubu, objawiająca się pęknięciem lub zsunięciem się osłony (manżety), prowadzi do wycieku smaru, który może wydostawać się na gorące elementy układu napędowego lub hamulcowego. Jeśli smar z przegubu dostanie się na rozgrzaną tarczę hamulcową, zacisk lub inne części nagrzewające się podczas jazdy, może zacząć się przypalać, powodując charakterystyczny zapach spalenizny. Woń ta jest dość intensywna i łatwo wyczuwalna zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz pojazdu. Dodatkowo, nieszczelność przegubu skutkuje szybkim zużyciem samego przegubu, co może prowadzić do powstawania dodatkowych hałasów, wibracji i dalszych uszkodzeń. Jeśli kierowca zauważy zapach spalenizny połączony z tłustymi śladami w okolicy koła, powinien natychmiast sprawdzić stan osłon przegubów i w razie potrzeby wymienić je oraz uzupełnić smar. Ignorowanie problemu grozi nie tylko awarią przegubu, ale też poważniejszymi uszkodzeniami układu napędowego lub hamulcowego.