Zmiana silnika w samochodzie, szczególnie na jednostkę o innej pojemności, mocy lub pochodzącą z innego modelu, bardzo często wymusza również zmianę półosi napędowych. Wynika to z różnic w długości, średnicy oraz typie przegubów, jakie są stosowane w różnych wersjach silnikowych i skrzyniach biegów. Nowy silnik może mieć inne mocowania, szerokość rozstawu półosi lub wymagać zastosowania innych przegubów (np. o większej wytrzymałości przy mocniejszych jednostkach). W przypadku swapów na silniki z innego modelu lub generacji, konieczne jest dopasowanie półosi do nowych flansz, przegubów i długości, aby zachować prawidłową geometrię układu napędowego i uniknąć problemów z prowadzeniem auta. Niedopasowanie półosi może skutkować wibracjami, szybkim zużyciem przegubów, a nawet uszkodzeniem skrzyni biegów. Dlatego przy każdej poważniejszej modyfikacji napędu należy sprawdzić kompatybilność półosi i w razie potrzeby zastosować odpowiednie, dedykowane rozwiązania.