Przegub w początkowej fazie zużycia daje subtelne, ale rozpoznawalne objawy, które pozwalają na wczesną reakcję i uniknięcie poważniejszych awarii. Najwcześniej pojawiają się delikatne metaliczne stuki lub trzaski podczas skręcania, szczególnie gdy przyspieszasz na skręconych kołach. Dźwięki te są na początku słabo słyszalne i mogą pojawiać się tylko przy maksymalnym skręcie lub na nierównościach. Innym sygnałem są niewielkie wibracje odczuwalne na kierownicy lub w całym nadwoziu, nasilające się podczas przyspieszania – to typowy objaw zużycia przegubu wewnętrznego. W początkowej fazie mogą pojawiać się także problemy z płynnym przyspieszaniem i utrzymaniem prędkości, a czasem lekkie szarpnięcia przy ruszaniu. Warto regularnie kontrolować stan gumowych osłon przegubów – nawet drobne pęknięcia czy wycieki smaru to sygnał, że przegub może zacząć się zużywać szybciej. Wczesne wykrycie tych objawów i szybka wymiana osłony lub smaru pozwala znacznie wydłużyć żywotność przegubu i uniknąć kosztownej wymiany całego elementu.