Dobór odpowiedniego przekroju półosi przy zwiększonej mocy silnika wymaga analizy trzech kluczowych parametrów: maksymalnego momentu obrotowego, prędkości obrotowej i naprężeń skręcających. Przekrój półosi musi zapewniać margines bezpieczeństwa co najmniej 20% powyżej obliczonych naprężeń skręcających, które oblicza się ze wzoruτ=T⋅rJtau = frac{T cdot r}{J}τ=JT⋅r, gdzieTTTto moment obrotowy,rrr– promień półosi, aJJJ– biegunowy moment bezwładności przekroju. Dla silników generujących ponad 300 Nm zaleca się stosowanie półosi o średnicy min. 28 mm ze stali stopowej 41Cr4, która charakteryzuje się granicą plastyczności 680 MPa. Konieczne jest także uwzględnienie dynamicznych obciążeń udarowych – w przypadku tuningowanych silników o mocy powyżej 400 KM należy stosować półosie kute z rowkami wpustowymi frezowanymi CNC, co eliminuje ryzyko deformacji przy gwałtownym przyspieszaniu. Dodatkowo, dla mocy przekraczających 500 KM rekomenduje się półosie wydrążone z grubością ścianki min. 6 mm, które przy tej samej masie co pełne przenoszą o 40% wyższy moment skręcający.