Jakie są skutki zamontowania przegubu pod złym kątem?

Montaż przegubu pod niewłaściwym kątem powoduje szereg negatywnych konsekwencji dla pracy układu napędowego. Przede wszystkim prowadzi do szybszego zużycia bieżni i kulek przegubu, ponieważ obciążenia rozkładają się nierównomiernie. Objawia się to stukami, trzaskami i wibracjami podczas jazdy, szczególnie przy skręcaniu lub przyspieszaniu. Przegub pracujący pod zbyt dużym kątem szybciej się nagrzewa, smar traci swoje właściwości, a osłona może ulec pęknięciu. Długotrwała eksploatacja w takich warunkach prowadzi do powstawania luzów, wycieków smaru i w skrajnych przypadkach do zablokowania przegubu lub jego rozpadnięcia się podczas jazdy. Zły kąt montażu może też powodować nierównomierne zużycie opon i pogorszenie prowadzenia auta. Dlatego po każdej modyfikacji zawieszenia lub zmianach w układzie napędowym należy sprawdzić kąty pracy przegubów i półosi.

Redakcja portalu Selected.pl
Jesteśmy zespołem pasjonatów motoryzacji, dziennikarzy i specjalistów technicznych, którzy każdego dnia tworzą rzetelne, praktyczne i unikalne treści dla kierowców. Naszym celem jest dostarczanie sprawdzonych porad, analiz usterek i inspiracji tuningowych - od eksploatacji codziennych aut po historie wyjątkowych projektów. Wierzymy, że wiedza techniczna może być przekazywana przystępnie i ciekawie, a motoryzacja to coś więcej niż tylko środki transportu - to styl życia. Sprawdź kanały social media: