Montaż przegubu pod niewłaściwym kątem powoduje szereg negatywnych konsekwencji dla pracy układu napędowego. Przede wszystkim prowadzi do szybszego zużycia bieżni i kulek przegubu, ponieważ obciążenia rozkładają się nierównomiernie. Objawia się to stukami, trzaskami i wibracjami podczas jazdy, szczególnie przy skręcaniu lub przyspieszaniu. Przegub pracujący pod zbyt dużym kątem szybciej się nagrzewa, smar traci swoje właściwości, a osłona może ulec pęknięciu. Długotrwała eksploatacja w takich warunkach prowadzi do powstawania luzów, wycieków smaru i w skrajnych przypadkach do zablokowania przegubu lub jego rozpadnięcia się podczas jazdy. Zły kąt montażu może też powodować nierównomierne zużycie opon i pogorszenie prowadzenia auta. Dlatego po każdej modyfikacji zawieszenia lub zmianach w układzie napędowym należy sprawdzić kąty pracy przegubów i półosi.