Objawy uszkodzenia przegubu są zasadniczo podobne we wszystkich samochodach, choć ich natężenie i specyfika mogą się nieco różnić w zależności od konstrukcji pojazdu, typu napędu i zawieszenia. W większości aut uszkodzony przegub zewnętrzny objawia się metalicznym stukotem podczas skręcania i przyspieszania, natomiast zużyty przegub wewnętrzny powoduje silne wibracje, szczególnie podczas przyspieszania i przy jeździe na wprost. W autach z napędem na tył lub 4×4 mogą pojawić się dodatkowe objawy, takie jak drżenie wału napędowego czy problemy z prowadzeniem pojazdu. W samochodach z zawieszeniem zależnym objawy mogą być mniej wyraźne, a w autach z zawieszeniem niezależnym – bardziej odczuwalne podczas jazdy po nierównościach. Różnice mogą też wynikać z poziomu wygłuszenia kabiny i sztywności zawieszenia. Niezależnie od typu auta, każde nietypowe dźwięki, drgania czy szarpanie powinny skłonić do kontroli przegubów i układu napędowego.