Jak wygląda montaż wału w aucie z niezależnym zawieszeniem?

Montaż wału napędowego w zawieszeniu niezależnym wymaga: 1.Kontroli kątów pracy– ugięcie zawieszenia nie może przekraczać 12° względem osi wału 2.Synchronizacji faz– znaki montażowe na przegubach muszą być ustawione w jednej linii (błąd >5° powoduje wibracje 3.Korekty długości– wał z teleskopowym wielowypustem musi mieć zapas 15-20 mm na kompresję 4.Momentów dokręcania– śruby kołnierzy: 70-110 Nm (wg specyfikacji), podpory: 40-60 Nm. Kluczowe jest wyważenie dynamiczne po montażu – dopuszczalna nierównowaga: max 10 g przy 3000 obr/min. W autach z systemami ADAS konieczna jest kalibracja czujników po demontażu podpór.

Redakcja portalu Selected.pl
Jesteśmy zespołem pasjonatów motoryzacji, dziennikarzy i specjalistów technicznych, którzy każdego dnia tworzą rzetelne, praktyczne i unikalne treści dla kierowców. Naszym celem jest dostarczanie sprawdzonych porad, analiz usterek i inspiracji tuningowych - od eksploatacji codziennych aut po historie wyjątkowych projektów. Wierzymy, że wiedza techniczna może być przekazywana przystępnie i ciekawie, a motoryzacja to coś więcej niż tylko środki transportu - to styl życia. Sprawdź kanały social media: