Przygotowanie wału napędowego do dłuższej jazdy z dużym obciążeniem wymaga kilku kluczowych czynności serwisowych. Przede wszystkim należy dokładnie sprawdzić stan osłon, podpór, przegubów i krzyżaków – nie mogą występować żadne wycieki smaru, pęknięcia czy luzy. Warto uzupełnić lub wymienić smar w przegubach i krzyżakach, stosując preparaty odporne na wysokie temperatury i obciążenia. Ważne jest także sprawdzenie wyważenia wału i jego mocowań – nawet niewielkie odchylenia mogą prowadzić do wibracji i szybszego zużycia przy dużym obciążeniu. W przypadku aut z dużym przebiegiem lub po naprawach warto rozważyć profesjonalną kontrolę wału w serwisie, gdzie zostanie on dokładnie wyważony i sprawdzony pod kątem pęknięć czy odkształceń. Przed długą trasą należy też unikać przeciążania auta powyżej dopuszczalnej masy całkowitej, a podczas jazdy unikać gwałtownych przyspieszeń i szarpania napędem.