Zmiana średnicy sprzęgła ma bezpośredni wpływ na moment obrotowy, jaki może być przenoszony na koła. Większa średnica tarczy sprzęgła oznacza większą powierzchnię styku okładzin ciernych z dociskiem i kołem zamachowym, co pozwala na przenoszenie wyższych wartości momentu obrotowego bez ryzyka ślizgania. W autach o dużej mocy i po tuningu silnika często stosuje się sprzęgła o większej średnicy lub wielotarczowe, by zapewnić odpowiednią wytrzymałość układu napędowego. Z drugiej strony, zwiększenie średnicy sprzęgła może wpłynąć na masę wirującą układu, co przekłada się na nieco wolniejszą reakcję silnika na gaz i zmianę charakterystyki jazdy. W autach sportowych stosuje się sprzęgła o optymalnej średnicy, dobranej do mocy i stylu jazdy, by zapewnić najlepszy kompromis między wytrzymałością a dynamiką. Zbyt mała średnica sprzęgła prowadzi do szybkiego zużycia okładzin i ślizgania się sprzęgła pod obciążeniem. Dlatego przy modyfikacjach silnika zawsze należy dobrać sprzęgło o odpowiedniej średnicy i wytrzymałości, zgodnie z zaleceniami producenta lub tunera.