Nietypowe drżenie lub wibracje pojawiające się podczas uruchamiania silnika mogą być jednym z pierwszych objawów zużycia lub uszkodzenia koła dwumasowego. Dwumasa odpowiada za tłumienie drgań skrętnych generowanych przez silnik i przenoszonych na układ napędowy. W początkowej fazie awarii sprężyny tłumiące w dwumasie tracą elastyczność, a smar wewnątrz elementu może ulec degradacji. Prowadzi to do powstawania luzów, które skutkują drżeniem całego pojazdu przy odpalaniu lub gaszeniu silnika. Charakterystyczne jest to, że wibracje ustępują po kilku sekundach pracy silnika lub są mniej odczuwalne podczas jazdy. W zaawansowanym stadium zużycia dwumasa może powodować także metaliczne stuki, szarpanie przy ruszaniu, trudności z płynną zmianą biegów oraz wzrost hałasu w kabinie. Jeśli nietypowe drżenie pojawia się wyłącznie przy uruchamianiu i gaszeniu silnika, a ustępuje podczas jazdy, warto skontrolować stan koła dwumasowego. Szybka reakcja pozwala uniknąć poważniejszych uszkodzeń sprzęgła, skrzyni biegów i innych elementów napędu.