Uszkodzony wysprzęglik centralny to jedna z najczęstszych przyczyn problemów ze sprzęgłem w nowoczesnych samochodach. Pierwszym i najbardziej charakterystycznym objawem jest utrudniona zmiana biegów – szczególnie pierwszego i wstecznego. Kierowca może zauważyć, że pedał sprzęgła wpada głębiej niż zwykle, staje się gąbczasty lub wymaga kilkukrotnego wciskania, by możliwe było wrzucenie biegu. Często pojawia się powolny powrót pedału do pozycji wyjściowej lub całkowite jego opadnięcie, co uniemożliwia dalszą jazdę. W przypadku rozszczelnienia wysprzęglika można zaobserwować wycieki płynu hydraulicznego w okolicach skrzyni biegów, choć czasem ubytek płynu jest powolny i nie pozostawia plam pod autem. Objawem towarzyszącym jest zapowietrzenie układu – pedał sprzęgła zachowuje się jak pompka materaca, a jego skuteczność spada z każdym kolejnym naciśnięciem. W skrajnych przypadkach awaria wysprzęglika może prowadzić do całkowitej utraty możliwości rozłączania napędu, a w pojazdach z połączonym układem hydraulicznym sprzęgła i hamulców – także do utraty sprawności hamulców. Często uszkodzeniu wysprzęglika towarzyszą także nietypowe dźwięki, takie jak świst lub szum podczas wciskania pedału sprzęgła, wynikające z uszkodzenia zintegrowanego łożyska oporowego.