Opór na pedale sprzęgła po nocnym postoju może mieć kilka przyczyn. Najczęściej wynika z gęstnienia płynu hydraulicznego lub smaru w mechanizmach sprzęgła pod wpływem niskiej temperatury. Po uruchomieniu silnika i kilku naciśnięciach pedału sprzęgła opór zwykle ustępuje, gdy płyn i smar się rozgrzeją. Jeśli jednak opór utrzymuje się dłużej, może to świadczyć o zapowietrzeniu układu hydraulicznego, zużyciu pompy sprzęgła, zatarciu wysprzęglika lub problemach z prowadnicą łożyska oporowego. W autach z linką sprzęgła przyczyną może być zatarcie linki lub jej niewłaściwa regulacja. Opór może być także efektem korozji lub zabrudzeń na elementach układu po dłuższym postoju w wilgotnych warunkach. Jeśli po kilku kilometrach jazdy pedał sprzęgła nadal pracuje ciężko lub pojawiają się inne objawy (trudności z wrzucaniem biegów, szarpanie, hałas), konieczna jest diagnostyka i ewentualna naprawa układu wysprzęglania.