Wygięta tarcza sprzęgła powoduje szereg charakterystycznych objawów, które szybko stają się uciążliwe w codziennej eksploatacji. Najczęściej pojawiają się wibracje i drżenia całego samochodu podczas ruszania oraz przy zwalnianiu pedału sprzęgła. Kierowca może odczuć szarpanie, a auto może mieć trudności z płynnym ruszaniem. Wygięta tarcza często powoduje także chrobotanie i nietypowe dźwięki z okolic skrzyni biegów, szczególnie podczas zmiany biegów. Zdarza się, że sprzęgło nie wysprzęgla prawidłowo – biegi wchodzą ciężko, pojawia się efekt „ciągnięcia”, a nawet ślizganie się sprzęgła. W skrajnych przypadkach może dojść do całkowitego braku możliwości rozłączenia napędu. Przyczyną wygięcia tarczy może być błędny montaż, uderzenie wałem wejściowym w piastę tarczy lub przegrzanie podczas intensywnej eksploatacji. W każdym przypadku konieczna jest wymiana tarczy, a często także docisku i przegląd koła zamachowego.