Zużycie sprężyn tłumiących w kole dwumasowym objawia się szeregiem wyraźnych symptomów, które łatwo rozpoznać podczas codziennej eksploatacji. Najbardziej charakterystyczne są metaliczne stuki, „klekotanie” lub grzechotanie pojawiające się podczas ruszania, zmiany biegów, przyspieszania z niskich obrotów i gaszenia silnika. Dźwięki te wynikają z powstawania luzów pomiędzy masami dwumasy – sprężyny tłumiące tracą elastyczność, a ich obudowy wycierają się, przez co elementy zaczynają uderzać o siebie. Wraz z postępem zużycia pojawiają się także drgania przenoszone na nadwozie, szarpanie przy ruszaniu oraz pogorszenie płynności zmiany biegów. W skrajnych przypadkach uszkodzona dwumasa może powodować nawet problemy z uruchomieniem silnika, a jazda z takim objawem grozi uszkodzeniem sprzęgła, skrzyni biegów i wału korbowego. Każdy z tych objawów powinien skłonić do szybkiej diagnostyki i wymiany koła dwumasowego, aby uniknąć poważnych i kosztownych awarii.