Co powoduje „ciągnięcie” auta mimo wciśniętego sprzęgła?

Efekt „ciągnięcia” auta mimo wciśniętego sprzęgła oznacza, że sprzęgło nie rozłącza napędu w pełni. Najczęstszą przyczyną jest zużycie lub deformacja tarczy sprzęgła, uszkodzenie docisku, zapowietrzenie układu hydraulicznego lub awaria wysprzęglika. Może to być także efekt niewłaściwego montażu sprzęgła, zbyt małego luzu między tarczą a dociskiem lub zatarcia prowadnicy łożyska oporowego. W autach z linką sprzęgła winna bywa również zła regulacja lub zatarcie linki. Objaw ten utrudnia zmianę biegów, powoduje szarpanie przy ruszaniu i może prowadzić do szybkiego zużycia synchronizatorów skrzyni biegów. W zaawansowanym stadium auto może ruszać nawet przy wciśniętym do końca pedale sprzęgła, a biegi wchodzą z oporem lub zgrzytem. Problem wymaga szybkiej diagnostyki i naprawy, by uniknąć poważniejszych uszkodzeń układu napędowego.

Redakcja portalu Selected.pl
Jesteśmy zespołem pasjonatów motoryzacji, dziennikarzy i specjalistów technicznych, którzy każdego dnia tworzą rzetelne, praktyczne i unikalne treści dla kierowców. Naszym celem jest dostarczanie sprawdzonych porad, analiz usterek i inspiracji tuningowych - od eksploatacji codziennych aut po historie wyjątkowych projektów. Wierzymy, że wiedza techniczna może być przekazywana przystępnie i ciekawie, a motoryzacja to coś więcej niż tylko środki transportu - to styl życia. Sprawdź kanały social media: