Sprzęgło pośrednio wpływa na zużycie hamulców, zwłaszcza w warunkach miejskich i podczas dynamicznej jazdy. Jeśli sprzęgło jest zużyte, ślizga się lub nie rozłącza napędu w pełni, kierowca częściej korzysta z hamulców, by zatrzymać pojazd lub zwolnić przed zmianą biegu. W autach z manualną skrzynią biegów płynna współpraca sprzęgła i hamulców pozwala na efektywne hamowanie silnikiem, co zmniejsza zużycie klocków i tarcz. Gdy sprzęgło nie działa prawidłowo, hamowanie silnikiem jest utrudnione lub niemożliwe, a całość pracy przejmują hamulce. Dodatkowo, częste ruszanie z miejsca z niedomagającym sprzęgłem powoduje szarpanie i wymusza mocniejsze hamowanie w korkach. W dłuższej perspektywie prowadzi to do szybszego zużycia elementów układu hamulcowego, a także do wzrostu kosztów eksploatacji pojazdu.