W przypadku auta po chip tuningu, czyli po zwiększeniu mocy i momentu obrotowego silnika, wymiana całego sprzęgła na mocniejsze jest zdecydowanie zalecana. Fabryczne sprzęgło jest projektowane do pracy z określonymi parametrami silnika i zazwyczaj nie jest w stanie przenieść wyższych obciążeń bez ślizgania, przegrzewania i szybkiego zużycia. Po podniesieniu mocy, nawet jeśli sprzęgło wydaje się jeszcze sprawne, jego żywotność gwałtownie się skraca, a objawy zużycia mogą pojawić się bardzo szybko. Wymiana tylko jednego elementu (np. tarczy lub docisku) nie daje gwarancji trwałości – cały zestaw musi być dostosowany do nowych warunków pracy. Warto wybrać sprzęgło wzmocnione lub sportowe, a także sprawdzić stan koła dwumasowego, które również jest bardziej obciążone po tuningu. Tylko kompleksowa wymiana zapewni niezawodność i bezpieczeństwo eksploatacji auta po chip tuningu.