Koło dwumasowe, choć nie ma bezpośredniego kontaktu z kołami pojazdu, może pośrednio wpływać na zużycie opon poprzez sposób przenoszenia napędu i tłumienia drgań skrętnych. Zużyta lub uszkodzona dwumasa nie tłumi już skutecznie drgań generowanych przez silnik, co prowadzi do powstawania szarpnięć i nierównomiernego przekazywania momentu obrotowego na skrzynię biegów i dalej na koła. Efektem są mikroszarpnięcia przy ruszaniu, zmianie biegów i przyspieszaniu, które mogą prowadzić do utraty przyczepności, szczególnie na osi napędowej. W dłuższej perspektywie powoduje to nierównomierne zużycie bieżnika, powstawanie „ząbkowania” opon oraz szybsze ścieranie się ich powierzchni roboczej. Szczególnie narażone są auta z napędem na przednią oś, gdzie każde szarpnięcie napędu przekłada się bezpośrednio na opony. Dodatkowo, uszkodzona dwumasa może powodować wibracje całego układu napędowego, co prowadzi do szybszego zużycia nie tylko opon, ale także przegubów, półosi i elementów zawieszenia. Regularna kontrola stanu dwumasy i jej wymiana po wykryciu objawów zużycia pozwala nie tylko wydłużyć żywotność układu napędowego, ale także zapewnić równomierne zużycie opon i poprawić komfort oraz bezpieczeństwo jazdy.