Awaria sprzęgła w samochodach z przekładnią DSG (Direct Shift Gearbox) objawia się szeregiem specyficznych symptomów, które różnią się od klasycznych usterek sprzęgła w manualach. Najczęściej pojawiają się szarpania i opóźnienia przy ruszaniu oraz podczas zmiany biegów – auto „myśli”, zanim ruszy, a przełożenia wchodzą z wyczuwalnym szarpnięciem. Typowe są także drgania i wibracje podczas przyspieszania, falowanie obrotów silnika przy stałej prędkości oraz nieprawidłowe reakcje na gaz. W zaawansowanym stadium awarii DSG może pojawić się komunikat o błędzie skrzyni biegów, tryb awaryjny (auto nie zmienia biegów lub blokuje się na jednym przełożeniu), a nawet całkowity brak możliwości ruszenia z miejsca. Często towarzyszy temu wzrost obrotów silnika bez przyspieszenia auta, co jest efektem ślizgania się sprzęgła. W autach z mokrym sprzęgłem DSG objawem może być także wyciek oleju przekładniowego i przegrzewanie się skrzyni. Awaria sprzęgła w DSG wymaga szybkiej diagnostyki komputerowej i naprawy, gdyż dalsza jazda prowadzi do uszkodzenia mechatroniki i bardzo kosztownych napraw.