Zbyt luźna linka sprzęgła prowadzi do szeregu poważnych problemów z działaniem całego układu wysprzęglania. Najbardziej oczywistym objawem jest brak możliwości pełnego rozłączenia sprzęgła – pedał sprzęgła wpada głębiej, a biegi wchodzą z oporem lub wcale. Często pojawia się szarpanie przy ruszaniu, trudności z płynną zmianą biegów, a nawet charakterystyczne zgrzyty i hałasy z okolic skrzyni biegów. Luźna linka powoduje, że tarcza sprzęgła nie odsuwa się wystarczająco od koła zamachowego, przez co sprzęgło „ciągnie” – auto próbuje ruszyć nawet przy wciśniętym pedale. Długotrwała jazda z taką usterką prowadzi do szybkiego zużycia synchronizatorów w skrzyni biegów, uszkodzenia docisku i tarczy sprzęgła, a nawet całkowitego unieruchomienia pojazdu. W skrajnych przypadkach może dojść do zerwania linki, co uniemożliwi dalszą jazdę i wymusi kosztowną naprawę. Często zbyt luźna linka jest efektem jej zużycia, rozciągnięcia lub błędnej regulacji po wymianie sprzęgła. Objawy mogą pojawić się stopniowo – najpierw trudności z wrzuceniem pierwszego lub wstecznego biegu, potem coraz większy luz na pedale i coraz częstsze szarpanie. Regularna kontrola i właściwa regulacja linki sprzęgła to podstawa bezpiecznej i komfortowej jazdy, a wszelkie niepokojące objawy powinny być natychmiast diagnozowane i usuwane.