Nowe koło dwumasowe powinno pracować cicho i skutecznie tłumić drgania silnika, jednak w praktyce zdarza się, że po wymianie pojawia się hałas na wolnych obrotach. Najczęściej dźwięki te mają charakter stukania, dzwonienia lub lekkiego grzechotania i są słyszalne głównie na biegu jałowym lub przy bardzo niskich obrotach. Przyczyną może być niewłaściwy montaż dwumasy, zastosowanie nieodpowiedniego modelu (np. zamiennika o innych parametrach tłumienia) lub uszkodzenie podczas transportu. W niektórych przypadkach winny jest także silnik – nierówna praca na wolnych obrotach, przerwy w zapłonie lub zanieczyszczone wtryskiwacze powodują drgania, których nawet nowa dwumasa nie jest w stanie w pełni wytłumić. Hałas może być też skutkiem zbyt niskich obrotów biegu jałowego – silnik diesla z dwumasą powinien pracować powyżej 800–900 obr./min., bo przy niższych wartościach sprężyny tłumiące są nadmiernie obciążone. Jeśli po wymianie dwumasy hałas pojawia się tylko na wolnych obrotach, warto sprawdzić wyważenie koła, poprawność montażu, stan poduszek silnika i skrzyni biegów oraz parametry pracy silnika. W rzadkich przypadkach problemem jest wada fabryczna nowej dwumasy – wtedy konieczna jest reklamacja i wymiana na inny egzemplarz.