Nierównomierny opór na pedale sprzęgła to objaw, który powinien wzbudzić niepokój każdego kierowcy. Najczęściej oznacza on początek poważniejszych problemów z układem wysprzęglania. Jeśli podczas wciskania pedału sprzęgła wyczuwalne są przeskoki, zmiany siły oporu, szarpnięcia lub „przeskakiwanie” pedału, może to świadczyć o zużyciu lub uszkodzeniu sprężyny membranowej docisku, zużyciu tulei prowadzącej, zatarciu łożyska oporowego lub problemach z pompą sprzęgła. W autach z linką sprzęgła nierównomierny opór może być efektem zatarcia, korozji lub rozwarstwienia linki. Takie objawy pojawiają się także przy zapowietrzeniu układu hydraulicznego, kiedy powietrze w przewodach powoduje nierównomierne przekazywanie siły z pedału na wysprzęglik. W zaawansowanym stadium może dojść do blokowania się pedału, trudności z wrzucaniem biegów, szarpania przy ruszaniu i hałasów z okolic skrzyni biegów. Nierównomierny opór na pedale sprzęgła jest sygnałem do natychmiastowej diagnostyki – ignorowanie tego objawu prowadzi do szybkiego zużycia sprzęgła, a nawet awarii skrzyni biegów. Zaleca się kontrolę wszystkich elementów układu wysprzęglania, smarowanie punktów ruchomych, odpowietrzenie hydrauliki oraz – w razie potrzeby – wymianę zużytych części.