Jakie są objawy zużytego silnika wspomagania kierownicy?

Zużyty silnik wspomagania kierownicy, zarówno elektryczny, jak i hydrauliczny, objawia się wyraźnym pogorszeniem komfortu i precyzji prowadzenia auta. Pierwszym i najbardziej zauważalnym symptomem jest wzrost oporu podczas skręcania kierownicą – szczególnie przy niskich prędkościach i podczas parkowania. Kierownica może chodzić ciężko, wymagać użycia większej siły, a manewrowanie staje się męczące. Wspomaganie może działać nierównomiernie – raz działa lekko, raz opornie, pojawiają się chwilowe zaniki wspomagania lub szarpnięcia kierownicą. Często towarzyszą temu nietypowe dźwięki: wycie, buczenie, piszczenie lub stukanie podczas skręcania. W przypadku wspomagania hydraulicznego objawem zużycia silnika (pompy) jest także wyciek płynu spod auta lub spieniony płyn w zbiorniczku. Wspomaganie elektryczne może przerywać pracę po rozruchu auta, działać z opóźnieniem lub całkowicie przestać reagować. W nowszych samochodach na desce rozdzielczej pojawia się kontrolka awarii wspomagania. Ignorowanie tych objawów prowadzi do szybkiego zużycia maglownicy, uszkodzenia przekładni kierowniczej i ryzyka utraty kontroli nad pojazdem. W przypadku podejrzenia zużycia silnika wspomagania należy jak najszybciej udać się do serwisu na diagnostykę i ewentualną wymianę uszkodzonego elementu.

Redakcja portalu Selected.pl
Jesteśmy zespołem pasjonatów motoryzacji, dziennikarzy i specjalistów technicznych, którzy każdego dnia tworzą rzetelne, praktyczne i unikalne treści dla kierowców. Naszym celem jest dostarczanie sprawdzonych porad, analiz usterek i inspiracji tuningowych - od eksploatacji codziennych aut po historie wyjątkowych projektów. Wierzymy, że wiedza techniczna może być przekazywana przystępnie i ciekawie, a motoryzacja to coś więcej niż tylko środki transportu - to styl życia. Sprawdź kanały social media: