Uszkodzona pompa wspomagania hydraulicznego daje szereg wyraźnych objawów, które łatwo rozpoznać podczas codziennej eksploatacji auta. Najbardziej charakterystycznym symptomem jest wyraźny wzrost oporu podczas obracania kierownicą – manewrowanie staje się trudne, wymaga użycia większej siły, a parkowanie czy skręcanie na postoju jest niemal niemożliwe. Często towarzyszy temu charakterystyczne wycie, piszczenie lub gwizd dochodzący spod maski przy każdym ruchu kierownicą, szczególnie podczas maksymalnego skrętu. Dźwięki te są efektem zatarcia pompy lub zasysania powietrza przez nieszczelności w układzie. Innym objawem jest wyciek płynu wspomagania spod auta lub z okolic pompy, a także szybki spadek poziomu płynu w zbiorniczku. W niektórych przypadkach na desce rozdzielczej zapala się kontrolka układu wspomagania. Uszkodzona pompa może także powodować drgania kierownicy, nierówną pracę układu lub całkowity brak reakcji na ruchy kierownicą. Ignorowanie tych objawów prowadzi do szybkiego zużycia maglownicy, uszkodzenia przewodów i ryzyka utraty kontroli nad pojazdem. W przypadku podejrzenia awarii pompy należy natychmiast udać się do warsztatu na diagnostykę i wymianę uszkodzonego podzespołu.
Strona główna Systemy wspomagania i komfortu Jakie są objawy uszkodzonej pompy wspomagania hydraulicznego?