Brak reakcji silnika szyby mimo obecności napięcia na jego zaciskach to problem, który może mieć kilka źródeł. Najczęściej winne są zużyte lub zatarte szczotki silniczka – mimo podania napięcia, nie dochodzi do kontaktu z komutatorem i silnik nie rusza. Inną przyczyną może być zatarcie mechanizmu podnośnika – jeśli prowadnice, linki lub rolki są zablokowane przez brud, korozję lub uszkodzenie mechaniczne, silnik nie jest w stanie poruszyć szybą, a nawet może się przegrzać lub spalić. W niektórych przypadkach winny jest uszkodzony komutator lub uzwojenie silnika – przerwa w uzwojeniu uniemożliwia przepływ prądu, mimo obecności napięcia na zaciskach. Często spotykaną usterką są zimne luty lub uszkodzone połączenia na płytce drukowanej silnika lub panelu sterowania – napięcie jest obecne, ale nie dociera do właściwego miejsca. Warto także sprawdzić, czy masa silnika jest prawidłowo podłączona – brak dobrego kontaktu z masą uniemożliwia przepływ prądu i uruchomienie silnika. Diagnostyka powinna rozpocząć się od sprawdzenia oporności uzwojenia silnika, inspekcji szczotek i komutatora oraz kontroli stanu mechanizmu podnośnika. W razie potrzeby należy wyczyścić i nasmarować prowadnice, wymienić szczotki lub cały silnik. Regularna konserwacja i szybka reakcja na pierwsze objawy pozwalają uniknąć kosztownych napraw i uszkodzenia całego mechanizmu szyb.
Strona główna Systemy wspomagania i komfortu Jakie są przyczyny braku reakcji silnika szyby mimo zasilania?