Reset modułu komfortu można często przeprowadzić domowym sposobem, bez użycia komputera diagnostycznego. Najprostszą metodą jest tzw. „twardy reset”, czyli odłączenie akumulatora na kilka minut (najlepiej 5–10). Po tym czasie moduł komfortu całkowicie się wyłącza, a po ponownym podłączeniu zasilania uruchamia się od nowa, często rozwiązując drobne błędy komunikacji lub zawieszenia systemu. W niektórych autach można także odpiąć i ponownie podłączyć złącze zasilające bezpośrednio przy module komfortu. Przed odłączeniem akumulatora należy pamiętać o zabezpieczeniu radia (kod), zamknięciu szyb i wyłączeniu zapłonu. Po resecie trzeba sprawdzić działanie wszystkich funkcji komfortu – czasem konieczna jest ponowna kalibracja szyb (opuszczenie i podniesienie każdej szyby do końca z przytrzymaniem przycisku). W niektórych modelach reset można wykonać przez sekwencyjne użycie przycisków w kabinie (np. kilkukrotne przytrzymanie przycisku domykania szyb, włączenie i wyłączenie zapłonu). Jeśli reset nie pomaga, a objawy ustępują po ponownym odłączeniu i podłączeniu zasilania, możliwe jest uszkodzenie modułu lub poważniejsza awaria instalacji. W przypadku powracających problemów konieczna może być diagnostyka komputerowa i naprawa lub wymiana modułu komfortu.