Centralny zamek nie reagujący na pilota to problem, który ma najczęściej podłoże elektroniczne. Najprostszą przyczyną jest rozładowana bateria w pilocie – jeśli sygnał jest zbyt słaby, auto nie odbiera polecenia. Zdarza się, że pilot po wymianie baterii wymaga ponownego zaprogramowania – procedura ta jest opisana w instrukcji obsługi pojazdu. Uszkodzenie pilota, np. pęknięcie płytki, wypalenie styków lub zalanie wodą, również uniemożliwia komunikację z autem. Kolejną częstą przyczyną jest awaria odbiornika sygnału radiowego w aucie – jeśli antena lub moduł komfortu zostaną zalane, uszkodzone przez przepięcie lub korozję, centralny zamek nie reaguje na żadne polecenia z pilota. W nowoczesnych samochodach problemem może być także zakłócenie sygnału radiowego przez inne urządzenia elektroniczne w pobliżu (np. nadajniki GSM, Wi-Fi, systemy alarmowe). Uszkodzenie przewodów w wiązce drzwi, przepalony bezpiecznik lub awaria przekaźnika centralnego zamka również mogą prowadzić do braku reakcji na pilota. W niektórych przypadkach winny jest moduł komfortu, który po zalaniu lub zwarciu przestaje rozpoznawać sygnały z pilota. Diagnostyka polega na sprawdzeniu działania pilota na innym aucie (jeśli to możliwe), wymianie baterii, sprawdzeniu bezpieczników i przekaźników oraz ewentualnej naprawie lub wymianie modułu komfortu. Warto pamiętać, że nawet jeśli centralny zamek nie działa z pilota, auto można otworzyć mechanicznie kluczykiem, ale nie rozwiązuje to problemu – należy jak najszybciej znaleźć i usunąć przyczynę usterki, by nie zostać zablokowanym poza pojazdem.