Tak, układ wspomagania kierownicy może być bezpośrednio powiązany z systemem ESP (elektroniczny program stabilizacji toru jazdy) i jego nieprawidłowa praca lub awaria może skutkować pojawieniem się błędu ESP na desce rozdzielczej. Kluczowym elementem jest tu czujnik skrętu koła kierownicy – zarówno ESP, jak i wspomaganie korzystają z jego sygnału do prawidłowego działania. Uszkodzenie czujnika, przerwa w wiązce lub błąd w module wspomagania prowadzi do sytuacji, w której ESP nie otrzymuje prawidłowych danych o położeniu kierownicy, przez co nie jest w stanie właściwie reagować na poślizg czy utratę przyczepności. Objawem jest zapalenie się kontrolki ESP, przejście systemu w tryb awaryjny, a często również ograniczenie działania wspomagania kierownicy (cięższa praca, brak wspomagania przy niskich prędkościach). W niektórych przypadkach błąd ESP pojawia się po wymianie akumulatora, rozłączeniu instalacji lub po naprawach układu kierowniczego – wtedy konieczna jest adaptacja czujnika skrętu (wykonanie pełnych skrętów kierownicą, jazda na wprost i kalibracja przez komputer diagnostyczny). Warto pamiętać, że błąd ESP może być też skutkiem problemów z zasilaniem (słaby akumulator, spadki napięcia), uszkodzenia magistrali CAN lub innych czujników współpracujących z ESP. Diagnostyka powinna obejmować odczyt błędów, sprawdzenie czujnika skrętu, wiązek i napięcia w instalacji.